Algemene Voorwaarden

Algemene Voorwaarden – Park ‘n Fly
Begripsbepalingen
Algemene voorwaarden:
– De onderhavige algemene voorwaarden.
The Valet Company BV, handelend onder de naam Park ‘n Fly:
– Het bedrijf dat het voertuig van de luchthavenklanten die op luchthaven Schiphol gebruik maken van
reguliere lijndiensten of charters, in ontvangst neemt, parkeert en aflevert en is gevestigd in regio
Schiphol.
Klant:
– Natuurlijk persoon, rechtspersoon of personenvennootschap die gebruik wenst te maken van de
diensten van Park ‘n Fly en telefonisch, per email, via de app of via de website een reservering
heeft geplaatst voor de valet parkeerservice van Park ‘n Fly.
Parkeerperiode:
– De periode waarin het voertuig van klant wordt geparkeerd. Dit is de bij het boeken opgegeven
periode gelegen tussen de ingangsdatum (inclusief deze datum) en de einddatum (inclusief deze
datum) van het parkeren.
Artikel 1: Reservering:
1.1. Reserveren:
Klant kan door het maken en betalen van een reservering, waarin aankomst- en retourtijden dienen te worden aangegeven, de valet parkeerservice reserveren.
1.2. Non acceptatie:
Park ‘n Fly heeft het recht om zonder opgaaf van reden reserveringen niet te accepteren.
Artikel 2: Parkeren en retourneren:
2.1. Parkeren:
Bij aankomst dienen de autosleutels te worden afgegeven aan Park ‘n Fly.
2.2. Retourneren:
De in de reservering vermelde retourdatum en retourtijd is bepalend voor het gereedzetten van het voertuig bij terugkomst. Klant dient Park ‘n Fly, op het daarvoor bestemde telefoonnummer, te bellen als zij geland is. Het voertuig en de sleutels worden aan klant geretourneerd na het tonen van een kopie van de parkeerovereenkomst en geldige legitimatie die aantoont dat de parkeerovereenkomst door klant is aangegaan. Park ‘n Fly behoudt zich het recht voor het voertuig van klant niet af te geven, indien bovenstaande documenten niet kunnen worden overlegd.
2.3. Vertraging:
Park ‘n Fly heeft een inspanningsverplichting om het voertuig van klant zoveel als mogelijk bij aankomst gereed te zetten. Dit betreft dan ook geen resultaatverbintenis. Het kan voorkomen dat klant bij terugkomst op het voertuig dient te wachten door onvoorziene omstandigheden. Park ‘n Fly kan hiervoor niet aansprakelijk worden gesteld. De klant is verplicht te melden wanneer er met een andere dan in de reservering gemelde vlucht, retour gereisd wordt.
Artikel 3: Reserveren, betalen, wijzigen en annuleren:
3.1. Reserveren:
Klant heeft de mogelijkheid tot 18 uur voor aanvang van de parkeerperiode, een boeking voor de
parkeerfaciliteit te maken. Boekingen binnen 18 uur voor de aanvang van de parkeerperiode, kunnen
uitsluitend na telefonisch overleg worden gemaakt.
3.2. Betalen:
Klant dient de reservering voor het retour komen geheel voldaan te hebben. Betalen kan direct vooraf bij
reserveringen via de website of app of in contanten bij het inleveren van het voertuig.
3.3. Wijzigen (anders dan annuleren):
Klant kan de boeking tot 24 uur voor vertrek kosteloos wijzigen. Voor wijzigingen binnen 24 uur voor vertrek of wijzigingen tijdens de parkeerperiode behoudt Park ‘n Fly zich het recht voor om €10,00 wijzigingskosten in rekening te brengen.
3.4. Annuleren:
Klant kan de boeking binnen 12 uur na maken van de boeking kosteloos annuleren daarna geven wij geen refunds bij annuleringen. Bij overmacht of negatieve reisadviezen dient u uw reisverzekering aan te spreken. In het geval dat u bij ons een annuleringsdekking heeft afgenomen en reeds betaald (enkel van toepassing bij prepaid boekingen en niet via een wijziging) dan heeft u recht op refund (minus de transactiekosten 0,99 euro, administratiekosten, 4,95 euro en de gekozen annuleringsdekking 4,99 euro. Indien klant niet komt opdagen is het gehele orderbedrag verschuldigd.
Artikel 4: Verplichtingen en bevoegdheden klant:
4.1. Klant dient ervoor te zorgen dat alle apparatuur (elektronica) is uitgeschakeld. Park ‘n Fly zal slechts gebruik maken van de elektronica die nodig is voor het verrijden van het voertuig (o.a. verlichting,
spiegelbediening, stoel). Indien het voertuig van de klant niet start, zal Park ‘n Fly geen actie ondernemen om het voertuig te starten, tenzij de klant dit uitdrukkelijk wenst. Eventueel te ondernemen actie zal zich beperken tot een jumpstart van het voertuig. Het risico voor alle handelingen die nodig zijn voor het kunnen starten of verplaatsen van het voertuig ligt volledig bij de klant die Park ‘n Fly opdracht heeft gegeven.
4.2. Klant zorgt ervoor dat er geen waardevolle spullen in de auto worden achtergelaten.
4.3. Klant zorgt ervoor dat het voertuig casco/allrisk is verzekerd gedurende de duur van de overeenkomst met Park ‘n Fly. Indien de klant kan aantonen dat het voertuig niet casco/allrisk te verzekeren is zorgt de klant ervoor dat het voertuig tijdens de boekingsperiode in ieder geval afdoende verzekerd is.
4.4. Klant zorgt ervoor dat het voertuig voldoende onderhoud heeft gehad en daarmee veilig kan deelnemen aan het verkeer. Hierbij inbegrepen de aanwezigheid van een reservewiel / thuiskomer, een degelijke autosleutel en voldoende brandstof. Mankementen, schades als gevolg van mankementen of boetes als gevolg van mankementen komen geheel voor het risico van de klant.
4.5. Klant is aan de vertrekhal verplicht om eventuele verzoeken van parkeerwachters op te volgen ter
preventie van boetes.
4.6. Klant dient bij een elektrische auto een laadkabel aanwezig te hebben. Het niet aanwezig hebben van een laadkabel en de eventuele gevolgen daarvan komen geheel voor risico van de klant.
4.7. Klant is bij het inleveren van het voertuig verplicht om de identiteit van de medewerker van Park ‘n Fly te controleren middels het laten tonen van zijn/haar pas, voucher of rijbewijs. Overhandigt de klant het voertuig aan een persoon die geen duidelijke manier van identificatie, als chauffeur van Park ‘n Fly, heeft getoond, dan komt dit volledig voor rekening en risico van de klant.
Artikel 5: Verplichtingen en bevoegdheden van Park ‘n Fly:
5.1. Personeel van Park ‘n Fly is verplicht en bevoegd de auto van klant te verplaatsen van en naar het parkeerterrein van Park ‘n Fly en te parkeren.
5.2. Personeel van Park ‘n Fly is verplicht om aan de klant, op diens verzoek, zijn rijbewijs en legitimatie te tonen.
5.3. Park ‘n Fly is verplicht zorgvuldig om te gaan met de persoonlijke gegevens verkregen in verband met de reservering of anderzijds conform de Wet Bescherming Persoonsgegevens.
Artikel 6: Klachten:
6.1. Indien de klant een klacht heeft over de uitvoering van de verleende valet dienst, dient dit direct door de klant te worden gemeld. Dit kan kenbaar gemaakt worden middels een optekening op de voucher bij
retournering van het voertuig. Indien de klant dit nalaat verspeeld de klant zijn/haar rechten om te klagen
en/of vorderingen in te stellen omtrent mogelijke klachten jegens Park ‘n Fly.
6.2. De klantenservice of legal afdeling van Park ‘n Fly streeft ernaar om z.s.m. docht uiterlijk binnen 14 dagen na retournering van het voertuig te reageren op de klacht. Dit kan schriftelijk middels toezending van een reactie naar het door de klant opgegeven email adres of telefonisch op het door opgegeven telefoonnummer.
6.3. Indien Park ‘n Fly van oordeel zijn dat de aangedragen klachten gegrond zijn, zullen zij de klant
compensatie aanbieden die Park ‘n Fly in dat geval redelijk achten. Een eventuele monetaire compensatie zal altijd gemaximeerd zijn tot het orderbedrag dat door de klant is voldaan aan Park ‘n Fly.
Artikel 7: Aansprakelijkheid:
7.1. Park ‘n Fly zal haar werkzaamheden naar beste kunnen verrichten en daarbij de zorgvuldigheid in acht nemen die van haar kan worden verwacht. Indien een fout wordt gemaakt doordat de klant aan Park ‘n Fly onjuiste of onvolledige informatie heeft verstrekt, is Park ‘n Fly voor de daardoor ontstane schade niet aansprakelijk.
7.2. Park ‘n Fly zijn nooit aansprakelijk voor schade die de klant lijdt, indien de klant deze schade niet tijdig heeft gemeld conform hetgeen staat opgenomen in artikel 6.1 van deze algemene voorwaarden. Indien eventuele schade pas later gemeld is en de klant zelf weer beschikking heeft gehad over het voertuig kunnen Park ‘n Fly de juistheid van de schademelding immers niet meer controleren.
7.3. Park ‘n Fly aanvaarden nooit enige aansprakelijkheid voor schades, tenzij de klant bewijst dat de
schade is ontstaan tijdens de periode dat het voertuig in bewaarneming is gegeven en dat Park ‘n Fly niet de zorg van een goed bewaarnemer in acht hebben genomen en de door de klant geleden schade hiervan het gevolg is.
7.4. Parkeren gebeurt in beginsel op eigen risico van de klant. Zoals opgenomen in artikel 4.3 van deze
algemene voorwaarden wordt de klant geacht zijn voertuig afdoende verzekerd te hebben en in geval van schade een beroep te doen op de eigen verzekering.
7.5. Park ‘n Fly zijn niet aansprakelijk voor mankementen / kapotte onderdelen van het voertuig
voortkomend uit het Valet Parkeren. In geval van mankementen zal Park ‘n Fly de klant z.s.m. op de
hoogte stellen. Klant dient, zoals aangegeven in artikel 4.4. van deze algemene voorwaarden, voldoende
onderhoud gepleegd te hebben aan de auto.
7.6. Park ‘n Fly zijn op geen enkele wijze aansprakelijk voor schade die de klant lijdt of nog zal lijden als gevolg van inbraak in het voertuig of schade als gevolge van diefstal van het voertuig of diefstal c.q.
verduistering van het voertuig. In een dergelijk geval dient de klant dan ook een beroep te doen op de eigen verzekering en kan geen schade op Park ‘n Fly worden verhaald.
7.7. Boetes die aantoonbaar te wijten zijn aan handelingen van Park ‘n Fly komen alleen dan in
aanmerking voor vergoeding indien direct worden toegezonden aan Park ‘n Fly. Park ‘n Fly zijn niet aansprakelijk voor verhogingen van boetes, te wijten aan het niet tijdig insturen van de boetes door de klant. Boetebedragen worden enkel aan de klant zelf voldaan en niet aan andere instanties.
7.8. Park ‘n Fly zijn op geen enkele wijze aansprakelijk voor schade indien sprake is van overmacht  of voor schade welke is veroorzaakt door of op enigerlei wijze verband houdt met een overmacht toestand aan de zijde van Park ‘n Fly. Onder overmacht wordt verstaan elke van de wil van Park ‘n Fly onafhankelijke omstandigheid die nakoming van de parkeerovereenkomst tijdelijk of blijvend verhindert, welke niet krachtens de wet, noch naar maatstaven van redelijkheid en billijkheid voor risico van Park ‘n Fly behoort te komen. Hieronder wordt onder meer verstaan: werkstaking, vandalisme, stroomstoring, brand, ontploffing, waterschade, blikseminslag, hagelschade en stormschade dan wel een tekortkoming van hulppersonen.
7.9. Compensatie/schadevergoeding voor de door de klant opgelopen schade, als opgenomen in artikel 7.2 en 7.3 van deze algemene voorwaarden, welke aantoonbaar te wijten is aan handelen van Park ‘n Fly, zal hoogstens tienmaal de boekingswaarde bedragen met een maximum van €750.
Artikel 8: Vrijwaring:
8.1. Klant vrijwaart Park ‘n Fly, geheel en ondubbelzinnig, voor eventuele aanspraken van derden, die in verband met de uitvoering van de valet service schade lijden en waarvan de oorzaak aan anderen dan aan Park ‘n Fly is toe te rekenen.
8.2. Klant vrijwaart Park ‘n Fly, geheel en ondubbelzinnig, voor eventuele aanspraken voor
schadevergoeding door de verzekeringsmaatschappijen van klant. In Nederland is immers het voertuig
verzekerd en is de klant de partij die ervoor kiest de auto af te geven/uit te lenen voor verplaatsing aan de chauffeur van Park ‘n Fly.
Artikel 9. Toepasselijk recht en forumkeuze:
9.1. Op alle rechtsverhoudingen tussen Park ‘n Fly en de klant is uitsluitend Nederlands recht van
toepassing. Alle geschillen die voortvloeien uit, dan wel verband houden met de rechtsverhouding tussen
partijen, waar deze algemene voorwaarden op van toepassing zijn, zullen bij uitsluiting worden voorgelegd aan de bevoegde rechter in het arrondissement waarbinnen Park ‘n Fly is gevestigd, tenzij bepalingen van dwingend recht anders voorschrijven.
9.2. Wijzigingen in de overeenkomst kunnen alleen schriftelijk tussen partijen worden overeengekomen.
Artikel 10. Coulanceregeling:
10.1 Indien sprake van een schadegeval waarvoor Park ‘n Fly aansprakelijkheid heeft afgewezen, kan klant een uitdrukkelijk verzoek doen op deze coulanceregeling. Park ‘n Fly zal in schrijnende gevallen, naar eigen inzicht, uit coulance overgaan tot restitutie van het boekingsbedrag.

Begripsbepalingen

Algemene voorwaarden:
– De onderhavige algemene voorwaarden.
The Valet Company BV, handelend onder de naam The Valet Guys:
– Het bedrijf dat het voertuig van de luchthavenklanten die op luchthaven Schiphol gebruik maken van
reguliere lijndiensten of charters, in ontvangst neemt, parkeert en aflevert en is gevestigd in regio
Schiphol.
Klant:

Algemene Voorwaarden – Park ‘n Fly

Begripsbepalingen

Algemene voorwaarden:
– De onderhavige algemene voorwaarden.
The Valet Company BV, handelend onder de naam Park ‘n Fly:
– Het bedrijf dat het voertuig van de luchthavenklanten die op luchthaven Schiphol gebruik maken van
reguliere lijndiensten of charters, in ontvangst neemt, parkeert en aflevert en is gevestigd in regio
Schiphol.
Klant:
– Natuurlijk persoon, rechtspersoon of personenvennootschap die gebruik wenst te maken van de
diensten van Park ‘n Fly en telefonisch, per email, via de app of via de website een reservering
heeft geplaatst voor de valet parkeerservice van Park ‘n Fly.
Parkeerperiode:
– De periode waarin het voertuig van klant wordt geparkeerd. Dit is de bij het boeken opgegeven
periode gelegen tussen de ingangsdatum (inclusief deze datum) en de einddatum (inclusief deze
datum) van het parkeren.

Artikel 1: Reservering:
1.1. Reserveren:
Klant kan door het maken en betalen van een reservering, waarin aankomst- en retourtijden dienen te worden aangegeven, de valet parkeerservice reserveren.

1.2. Non acceptatie:
Park ‘n Fly heeft het recht om zonder opgaaf van reden reserveringen niet te accepteren.

Artikel 2: Parkeren en retourneren:
2.1. Parkeren:
Bij aankomst dienen de autosleutels te worden afgegeven aan Park ‘n Fly.

2.2. Retourneren:
De in de reservering vermelde retourdatum en retourtijd is bepalend voor het gereedzetten van het voertuig bij terugkomst. Klant dient Park ‘n Fly, op het daarvoor bestemde telefoonnummer, te bellen als zij geland is. Het voertuig en de sleutels worden aan klant geretourneerd na het tonen van een kopie van de parkeerovereenkomst en geldige legitimatie die aantoont dat de parkeerovereenkomst door klant is aangegaan. Park ‘n Fly behoudt zich het recht voor het voertuig van klant niet af te geven, indien bovenstaande documenten niet kunnen worden overlegd.

2.3. Vertraging:
Park ‘n Fly heeft een inspanningsverplichting om het voertuig van klant zoveel als mogelijk bij aankomst gereed te zetten. Dit betreft dan ook geen resultaatverbintenis. Het kan voorkomen dat klant bij terugkomst op het voertuig dient te wachten door onvoorziene omstandigheden. Park ‘n Fly kan hiervoor niet aansprakelijk worden gesteld. De klant is verplicht te melden wanneer er met een andere dan in de reservering gemelde vlucht, retour gereisd wordt.

Artikel 3: Reserveren, betalen, wijzigen en annuleren:
3.1. Reserveren:
Klant heeft de mogelijkheid tot 18 uur voor aanvang van de parkeerperiode, een boeking voor de
parkeerfaciliteit te maken. Boekingen binnen 18 uur voor de aanvang van de parkeerperiode, kunnen
uitsluitend na telefonisch overleg worden gemaakt.

3.2. Betalen:
Klant dient de reservering voor het retour komen geheel voldaan te hebben. Betalen kan direct vooraf bij
reserveringen via de website of app of in contanten bij het inleveren van het voertuig.

3.3. Wijzigen (anders dan annuleren):
Klant kan de boeking tot 24 uur voor vertrek kosteloos wijzigen. Voor wijzigingen binnen 24 uur voor vertrek of wijzigingen tijdens de parkeerperiode behoudt Park ‘n Fly zich het recht voor om €10,00 wijzigingskosten in rekening te brengen.

3.4. Annuleren:
Klant kan de boeking binnen 12 uur na maken van de boeking kosteloos annuleren daarna geven wij geen refunds bij annuleringen. Bij overmacht of negatieve reisadviezen dient u uw reisverzekering aan te spreken. In het geval dat u bij ons een annuleringsdekking heeft afgenomen en reeds betaald (enkel van toepassing bij prepaid boekingen en niet via een wijziging) dan heeft u recht op refund (minus de transactiekosten 0,99 euro, administratiekosten, 4,95 euro en de gekozen annuleringsdekking 4,99 euro. Indien klant niet komt opdagen is het gehele orderbedrag verschuldigd.

Artikel 4: Verplichtingen en bevoegdheden klant:
4.1. Klant dient ervoor te zorgen dat alle apparatuur (elektronica) is uitgeschakeld. Park ‘n Fly zal slechts gebruik maken van de elektronica die nodig is voor het verrijden van het voertuig (o.a. verlichting,
spiegelbediening, stoel). Indien het voertuig van de klant niet start, zal Park ‘n Fly geen actie ondernemen om het voertuig te starten, tenzij de klant dit uitdrukkelijk wenst. Eventueel te ondernemen actie zal zich beperken tot een jumpstart van het voertuig. Het risico voor alle handelingen die nodig zijn voor het kunnen starten of verplaatsen van het voertuig ligt volledig bij de klant die Park ‘n Fly opdracht heeft gegeven.

4.2. Klant zorgt ervoor dat er geen waardevolle spullen in de auto worden achtergelaten.

4.3. Klant zorgt ervoor dat het voertuig casco/allrisk is verzekerd gedurende de duur van de overeenkomst met Park ‘n Fly. Indien de klant kan aantonen dat het voertuig niet casco/allrisk te verzekeren is zorgt de klant ervoor dat het voertuig tijdens de boekingsperiode in ieder geval afdoende verzekerd is.

4.4. Klant zorgt ervoor dat het voertuig voldoende onderhoud heeft gehad en daarmee veilig kan deelnemen aan het verkeer. Hierbij inbegrepen de aanwezigheid van een reservewiel / thuiskomer, een degelijke autosleutel en voldoende brandstof. Mankementen, schades als gevolg van mankementen of boetes als gevolg van mankementen komen geheel voor het risico van de klant.

4.5. Klant is aan de vertrekhal verplicht om eventuele verzoeken van parkeerwachters op te volgen ter
preventie van boetes.

4.6. Klant dient bij een elektrische auto een laadkabel aanwezig te hebben. Het niet aanwezig hebben van een laadkabel en de eventuele gevolgen daarvan komen geheel voor risico van de klant.

4.7. Klant is bij het inleveren van het voertuig verplicht om de identiteit van de medewerker van Park ‘n Fly te controleren middels het laten tonen van zijn/haar pas, voucher of rijbewijs. Overhandigt de klant het voertuig aan een persoon die geen duidelijke manier van identificatie, als chauffeur van Park ‘n Fly, heeft getoond, dan komt dit volledig voor rekening en risico van de klant.

Artikel 5: Verplichtingen en bevoegdheden van Park ‘n Fly:
5.1. Personeel van Park ‘n Fly is verplicht en bevoegd de auto van klant te verplaatsen van en naar het parkeerterrein van Park ‘n Fly en te parkeren.

5.2. Personeel van Park ‘n Fly is verplicht om aan de klant, op diens verzoek, zijn rijbewijs en legitimatie te tonen.

5.3. Park ‘n Fly is verplicht zorgvuldig om te gaan met de persoonlijke gegevens verkregen in verband met de reservering of anderzijds conform de Wet Bescherming Persoonsgegevens.

Artikel 6: Klachten:
6.1. Indien de klant een klacht heeft over de uitvoering van de verleende valet dienst, dient dit direct door de klant te worden gemeld. Dit kan kenbaar gemaakt worden middels een optekening op de voucher bij
retournering van het voertuig. Indien de klant dit nalaat verspeeld de klant zijn/haar rechten om te klagen
en/of vorderingen in te stellen omtrent mogelijke klachten jegens Park ‘n Fly.

6.2. De klantenservice of legal afdeling van Park ‘n Fly streeft ernaar om z.s.m. docht uiterlijk binnen 14 dagen na retournering van het voertuig te reageren op de klacht. Dit kan schriftelijk middels toezending van een reactie naar het door de klant opgegeven email adres of telefonisch op het door opgegeven telefoonnummer.

6.3. Indien Park ‘n Fly van oordeel zijn dat de aangedragen klachten gegrond zijn, zullen zij de klant
compensatie aanbieden die Park ‘n Fly in dat geval redelijk achten. Een eventuele monetaire compensatie zal altijd gemaximeerd zijn tot het orderbedrag dat door de klant is voldaan aan Park ‘n Fly.

Artikel 7: Aansprakelijkheid:
7.1. Park ‘n Fly zal haar werkzaamheden naar beste kunnen verrichten en daarbij de zorgvuldigheid in acht nemen die van haar kan worden verwacht. Indien een fout wordt gemaakt doordat de klant aan Park ‘n Fly onjuiste of onvolledige informatie heeft verstrekt, is Park ‘n Fly voor de daardoor ontstane schade niet aansprakelijk.

7.2. Park ‘n Fly zijn nooit aansprakelijk voor schade die de klant lijdt, indien de klant deze schade niet tijdig heeft gemeld conform hetgeen staat opgenomen in artikel 6.1 van deze algemene voorwaarden. Indien eventuele schade pas later gemeld is en de klant zelf weer beschikking heeft gehad over het voertuig kunnen Park ‘n Fly de juistheid van de schademelding immers niet meer controleren.

7.3. Park ‘n Fly aanvaarden nooit enige aansprakelijkheid voor schades, tenzij de klant bewijst dat de
schade is ontstaan tijdens de periode dat het voertuig in bewaarneming is gegeven en dat Park ‘n Fly niet de zorg van een goed bewaarnemer in acht hebben genomen en de door de klant geleden schade hiervan het gevolg is.

7.4. Parkeren gebeurt in beginsel op eigen risico van de klant. Zoals opgenomen in artikel 4.3 van deze
algemene voorwaarden wordt de klant geacht zijn voertuig afdoende verzekerd te hebben en in geval van schade een beroep te doen op de eigen verzekering.

7.5. Park ‘n Fly zijn niet aansprakelijk voor mankementen / kapotte onderdelen van het voertuig
voortkomend uit het Valet Parkeren. In geval van mankementen zal Park ‘n Fly de klant z.s.m. op de
hoogte stellen. Klant dient, zoals aangegeven in artikel 4.4. van deze algemene voorwaarden, voldoende
onderhoud gepleegd te hebben aan de auto.

7.6. Park ‘n Fly zijn op geen enkele wijze aansprakelijk voor schade die de klant lijdt of nog zal lijden als gevolg van inbraak in het voertuig of schade als gevolge van diefstal van het voertuig of diefstal c.q.
verduistering van het voertuig. In een dergelijk geval dient de klant dan ook een beroep te doen op de eigen verzekering en kan geen schade op Park ‘n Fly worden verhaald.

7.7. Boetes die aantoonbaar te wijten zijn aan handelingen van Park ‘n Fly komen alleen dan in
aanmerking voor vergoeding indien direct worden toegezonden aan Park ‘n Fly. Park ‘n Fly zijn niet aansprakelijk voor verhogingen van boetes, te wijten aan het niet tijdig insturen van de boetes door de klant. Boetebedragen worden enkel aan de klant zelf voldaan en niet aan andere instanties.

7.8. Park ‘n Fly zijn op geen enkele wijze aansprakelijk voor schade indien sprake is van overmacht  of voor schade welke is veroorzaakt door of op enigerlei wijze verband houdt met een overmacht toestand aan de zijde van Park ‘n Fly. Onder overmacht wordt verstaan elke van de wil van Park ‘n Fly onafhankelijke omstandigheid die nakoming van de parkeerovereenkomst tijdelijk of blijvend verhindert, welke niet krachtens de wet, noch naar maatstaven van redelijkheid en billijkheid voor risico van Park ‘n Fly behoort te komen. Hieronder wordt onder meer verstaan: werkstaking, vandalisme, stroomstoring, brand, ontploffing, waterschade, blikseminslag, hagelschade en stormschade dan wel een tekortkoming van hulppersonen.

7.9. Compensatie/schadevergoeding voor de door de klant opgelopen schade, als opgenomen in artikel 7.2 en 7.3 van deze algemene voorwaarden, welke aantoonbaar te wijten is aan handelen van Park ‘n Fly, zal hoogstens tienmaal de boekingswaarde bedragen met een maximum van €750.

Artikel 8: Vrijwaring:
8.1. Klant vrijwaart Park ‘n Fly, geheel en ondubbelzinnig, voor eventuele aanspraken van derden, die in verband met de uitvoering van de valet service schade lijden en waarvan de oorzaak aan anderen dan aan Park ‘n Fly is toe te rekenen.

8.2. Klant vrijwaart Park ‘n Fly, geheel en ondubbelzinnig, voor eventuele aanspraken voor
schadevergoeding door de verzekeringsmaatschappijen van klant. In Nederland is immers het voertuig
verzekerd en is de klant de partij die ervoor kiest de auto af te geven/uit te lenen voor verplaatsing aan de chauffeur van Park ‘n Fly.

Artikel 9. Toepasselijk recht en forumkeuze:
9.1. Op alle rechtsverhoudingen tussen Park ‘n Fly en de klant is uitsluitend Nederlands recht van
toepassing. Alle geschillen die voortvloeien uit, dan wel verband houden met de rechtsverhouding tussen
partijen, waar deze algemene voorwaarden op van toepassing zijn, zullen bij uitsluiting worden voorgelegd aan de bevoegde rechter in het arrondissement waarbinnen Park ‘n Fly is gevestigd, tenzij bepalingen van dwingend recht anders voorschrijven.

9.2. Wijzigingen in de overeenkomst kunnen alleen schriftelijk tussen partijen worden overeengekomen.

Artikel 10. Coulanceregeling:
10.1 Indien sprake van een schadegeval waarvoor Park ‘n Fly aansprakelijkheid heeft afgewezen, kan klant een uitdrukkelijk verzoek doen op deze coulanceregeling. Park ‘n Fly zal in schrijnende gevallen, naar eigen inzicht, uit coulance overgaan tot restitutie van het boekingsbedrag.

– Natuurlijk persoon, rechtspersoon of personenvennootschap die gebruik wenst te maken van de
diensten van The Valet Guys en telefonisch, per email, via de app of via de website een reservering
heeft geplaatst voor de valet parkeerservice van The Valet Guys.
Parkeerperiode:
– De periode waarin het voertuig van klant wordt geparkeerd. Dit is de bij het boeken opgegeven
periode gelegen tussen de ingangsdatum (inclusief deze datum) en de einddatum (inclusief deze
datum) van het parkeren.

Artikel 1: Reservering:
1.1. Reserveren:
Klant kan door het maken en betalen van een reservering, waarin aankomst- en retourtijden dienen te worden aangegeven, de valet parkeerservice reserveren.

1.2. Non acceptatie:
The Valet Guys heeft het recht om zonder opgaaf van reden reserveringen niet te accepteren.

Artikel 2: Parkeren en retourneren:
2.1. Parkeren:
Bij aankomst dienen de autosleutels te worden afgegeven aan The Valet Guys.

2.2. Retourneren:
De in de reservering vermelde retourdatum en retourtijd is bepalend voor het gereedzetten van het voertuig bij terugkomst. Klant dient The Valet Guys, op het daarvoor bestemde telefoonnummer, te bellen als zij geland is. Het voertuig en de sleutels worden aan klant geretourneerd na het tonen van een kopie van de parkeerovereenkomst en geldige legitimatie die aantoont dat de parkeerovereenkomst door klant is aangegaan. The Valet Guys behoudt zich het recht voor het voertuig van klant niet af te geven, indien bovenstaande documenten niet kunnen worden overlegd.

2.3. Vertraging:
The Valet Guys heeft een inspanningsverplichting om het voertuig van klant zoveel als mogelijk bij aankomst gereed te zetten. Dit betreft dan ook geen resultaatverbintenis. Het kan voorkomen dat klant bij terugkomst op het voertuig dient te wachten door onvoorziene omstandigheden. The Valet Guys kan hiervoor niet aansprakelijk worden gesteld. De klant is verplicht te melden wanneer er met een andere dan in de reservering gemelde vlucht, retour gereisd wordt.

Artikel 3: Reserveren, betalen, wijzigen en annuleren:
3.1. Reserveren:
Klant heeft de mogelijkheid tot 18 uur voor aanvang van de parkeerperiode, een boeking voor de
parkeerfaciliteit te maken. Boekingen binnen 18 uur voor de aanvang van de parkeerperiode, kunnen
uitsluitend na telefonisch overleg worden gemaakt.

3.2. Betalen:
Klant dient de reservering voor het retour komen geheel voldaan te hebben. Betalen kan direct vooraf bij
reserveringen via de website of app of in contanten bij het inleveren van het voertuig.

3.3. Wijzigen (anders dan annuleren):
Klant kan de boeking tot 24 uur voor vertrek kosteloos wijzigen. Voor wijzigingen binnen 24 uur voor vertrek of wijzigingen tijdens de parkeerperiode behoudt The Valet Guys zich het recht voor om €10,00 wijzigingskosten in rekening te brengen.

3.4. Annuleren:
Klant kan de boeking binnen 12 uur na maken van de boeking kosteloos annuleren daarna geven wij geen refunds bij annuleringen. Bij overmacht of negatieve reisadviezen dient u uw reisverzekering aan te spreken. In het geval dat u bij ons een annuleringsdekking heeft afgenomen en reeds betaald (enkel van toepassing bij prepaid boekingen en niet via een wijziging) dan heeft u recht op refund (minus de transactiekosten 0,99 euro, administratiekosten, 4,95 euro en de gekozen annuleringsdekking 4,99 euro. Indien klant niet komt opdagen is het gehele orderbedrag verschuldigd.

Artikel 4: Verplichtingen en bevoegdheden klant:
4.1. Klant dient ervoor te zorgen dat alle apparatuur (elektronica) is uitgeschakeld. The Valet Guys zal slechts gebruik maken van de elektronica die nodig is voor het verrijden van het voertuig (o.a. verlichting,
spiegelbediening, stoel). Indien het voertuig van de klant niet start, zal The Valet Guys geen actie ondernemen om het voertuig te starten, tenzij de klant dit uitdrukkelijk wenst. Eventueel te ondernemen actie zal zich beperken tot een jumpstart van het voertuig. Het risico voor alle handelingen die nodig zijn voor het kunnen starten of verplaatsen van het voertuig ligt volledig bij de klant die The Valet Guys opdracht heeft gegeven.

4.2. Klant zorgt ervoor dat er geen waardevolle spullen in de auto worden achtergelaten.

4.3. Klant zorgt ervoor dat het voertuig casco/allrisk is verzekerd gedurende de duur van de overeenkomst met The Valet Guys. Indien de klant kan aantonen dat het voertuig niet casco/allrisk te verzekeren is zorgt de klant ervoor dat het voertuig tijdens de boekingsperiode in ieder geval afdoende verzekerd is.

4.4. Klant zorgt ervoor dat het voertuig voldoende onderhoud heeft gehad en daarmee veilig kan deelnemen aan het verkeer. Hierbij inbegrepen de aanwezigheid van een reservewiel / thuiskomer, een degelijke autosleutel en voldoende brandstof. Mankementen, schades als gevolg van mankementen of boetes als gevolg van mankementen komen geheel voor het risico van de klant.

4.5. Klant is aan de vertrekhal verplicht om eventuele verzoeken van parkeerwachters op te volgen ter
preventie van boetes.

4.6. Klant dient bij een elektrische auto een laadkabel aanwezig te hebben. Het niet aanwezig hebben van een laadkabel en de eventuele gevolgen daarvan komen geheel voor risico van de klant.

4.7. Klant is bij het inleveren van het voertuig verplicht om de identiteit van de medewerker van The Valet Guys te controleren middels het laten tonen van zijn/haar pas, voucher of rijbewijs. Overhandigt de klant het voertuig aan een persoon die geen duidelijke manier van identificatie, als chauffeur van The Valet Guys, heeft getoond, dan komt dit volledig voor rekening en risico van de klant.

Artikel 5: Verplichtingen en bevoegdheden van The Valet Guys:
5.1. Personeel van The Valet Guys is verplicht en bevoegd de auto van klant te verplaatsen van en naar het parkeerterrein van The Valet Guys en te parkeren.

5.2. Personeel van The Valet Guys is verplicht om aan de klant, op diens verzoek, zijn rijbewijs en legitimatie te tonen.

5.3. The Valet Guys is verplicht zorgvuldig om te gaan met de persoonlijke gegevens verkregen in verband met de reservering of anderzijds conform de Wet Bescherming Persoonsgegevens.

Artikel 6: Klachten:
6.1. Indien de klant een klacht heeft over de uitvoering van de verleende valet dienst, dient dit direct door de klant te worden gemeld. Dit kan kenbaar gemaakt worden middels een optekening op de voucher bij
retournering van het voertuig. Indien de klant dit nalaat verspeeld de klant zijn/haar rechten om te klagen
en/of vorderingen in te stellen omtrent mogelijke klachten jegens The Valet Guys.

6.2. De klantenservice of legal afdeling van The Valet Guys streeft ernaar om z.s.m. docht uiterlijk binnen 14 dagen na retournering van het voertuig te reageren op de klacht. Dit kan schriftelijk middels toezending van een reactie naar het door de klant opgegeven email adres of telefonisch op het door opgegeven telefoonnummer.

6.3. Indien The Valet Guys van oordeel zijn dat de aangedragen klachten gegrond zijn, zullen zij de klant
compensatie aanbieden die The Valet Guys in dat geval redelijk achten. Een eventuele monetaire compensatie zal altijd gemaximeerd zijn tot het orderbedrag dat door de klant is voldaan aan The Valet Guys.

Artikel 7: Aansprakelijkheid:
7.1. The Valet Guys zal haar werkzaamheden naar beste kunnen verrichten en daarbij de zorgvuldigheid in acht nemen die van haar kan worden verwacht. Indien een fout wordt gemaakt doordat de klant aan The Valet Guys onjuiste of onvolledige informatie heeft verstrekt, is The Valet Guys voor de daardoor ontstane schade niet aansprakelijk.

7.2. The Valet Guys zijn nooit aansprakelijk voor schade die de klant lijdt, indien de klant deze schade niet tijdig heeft gemeld conform hetgeen staat opgenomen in artikel 6.1 van deze algemene voorwaarden. Indien eventuele schade pas later gemeld is en de klant zelf weer beschikking heeft gehad over het voertuig kunnen The Valet Guys de juistheid van de schademelding immers niet meer controleren.

7.3. The Valet Guys aanvaarden nooit enige aansprakelijkheid voor schades, tenzij de klant bewijst dat de
schade is ontstaan tijdens de periode dat het voertuig in bewaarneming is gegeven en dat The Valet Guys niet de zorg van een goed bewaarnemer in acht hebben genomen en de door de klant geleden schade hiervan het gevolg is.

7.4. Parkeren gebeurt in beginsel op eigen risico van de klant. Zoals opgenomen in artikel 4.3 van deze
algemene voorwaarden wordt de klant geacht zijn voertuig afdoende verzekerd te hebben en in geval van schade een beroep te doen op de eigen verzekering.

7.5. The Valet Guys zijn niet aansprakelijk voor mankementen / kapotte onderdelen van het voertuig
voortkomend uit het Valet Parkeren. In geval van mankementen zal The Valet Guys de klant z.s.m. op de
hoogte stellen. Klant dient, zoals aangegeven in artikel 4.4. van deze algemene voorwaarden, voldoende
onderhoud gepleegd te hebben aan de auto.

7.6. The Valet Guys zijn op geen enkele wijze aansprakelijk voor schade die de klant lijdt of nog zal lijden als gevolg van inbraak in het voertuig of schade als gevolge van diefstal van het voertuig of diefstal c.q.
verduistering van het voertuig. In een dergelijk geval dient de klant dan ook een beroep te doen op de eigen verzekering en kan geen schade op The Valet Guys worden verhaald.

7.7. Boetes die aantoonbaar te wijten zijn aan handelingen van The Valet Guys komen alleen dan in
aanmerking voor vergoeding indien direct worden toegezonden aan The Valet Guys. The Valet Guys zijn niet aansprakelijk voor verhogingen van boetes, te wijten aan het niet tijdig insturen van de boetes door de klant. Boetebedragen worden enkel aan de klant zelf voldaan en niet aan andere instanties.

7.8. The Valet Guys zijn op geen enkele wijze aansprakelijk voor schade indien sprake is van overmacht  of voor schade welke is veroorzaakt door of op enigerlei wijze verband houdt met een overmacht toestand aan de zijde van The Valet Guys. Onder overmacht wordt verstaan elke van de wil van The Valet Guys onafhankelijke omstandigheid die nakoming van de parkeerovereenkomst tijdelijk of blijvend verhindert, welke niet krachtens de wet, noch naar maatstaven van redelijkheid en billijkheid voor risico van The Valet Guys behoort te komen. Hieronder wordt onder meer verstaan: werkstaking, vandalisme, stroomstoring, brand, ontploffing, waterschade, blikseminslag, hagelschade en stormschade dan wel een tekortkoming van hulppersonen.

7.9. Compensatie/schadevergoeding voor de door de klant opgelopen schade, als opgenomen in artikel 7.2 en 7.3 van deze algemene voorwaarden, welke aantoonbaar te wijten is aan handelen van The Valet Guys, zal hoogstens tienmaal de boekingswaarde bedragen met een maximum van €750.

Artikel 8: Vrijwaring:
8.1. Klant vrijwaart The Valet Guys, geheel en ondubbelzinnig, voor eventuele aanspraken van derden, die in verband met de uitvoering van de valet service schade lijden en waarvan de oorzaak aan anderen dan aan The Valet Guys is toe te rekenen.

8.2. Klant vrijwaart The Valet Guys, geheel en ondubbelzinnig, voor eventuele aanspraken voor
schadevergoeding door de verzekeringsmaatschappijen van klant. In Nederland is immers het voertuig
verzekerd en is de klant de partij die ervoor kiest de auto af te geven/uit te lenen voor verplaatsing aan de chauffeur van The Valet Guys.

Artikel 9. Toepasselijk recht en forumkeuze:
9.1. Op alle rechtsverhoudingen tussen The Valet Guys en de klant is uitsluitend Nederlands recht van
toepassing. Alle geschillen die voortvloeien uit, dan wel verband houden met de rechtsverhouding tussen
partijen, waar deze algemene voorwaarden op van toepassing zijn, zullen bij uitsluiting worden voorgelegd aan de bevoegde rechter in het arrondissement waarbinnen The Valet Guys is gevestigd, tenzij bepalingen van dwingend recht anders voorschrijven.

9.2. Wijzigingen in de overeenkomst kunnen alleen schriftelijk tussen partijen worden overeengekomen.

Artikel 10. Coulanceregeling:
10.1 Indien sprake van een schadegeval waarvoor The Valet Guys aansprakelijkheid heeft afgewezen, kan klant een uitdrukkelijk verzoek doen op deze coulanceregeling. The Valet Guys zal in schrijnende gevallen, naar eigen inzicht, uit coulance overgaan tot restitutie van het boekingsbedrag.

Voor het laatst gewijzigd op; 01-03-2022

Inhoudsopgave:
Artikel 1 – Definities
Artikel 2 – Identiteit van de ondernemer
Artikel 3 – Toepasselijkheid
Artikel 4 – Het aanbod
Artikel 5 – De overeenkomst
Artikel 6 – Wijzigen en annuleren
Artikel 7 – Gebruikersvoorschriften
Artikel 8 – Herroepingsrecht
Artikel 9 – De prijs
Artikel 10 – Betaling
Artikel 11 – Klachtenregeling
Artikel 12 – Geschillen
Artikel 13 – Aanvullende of afwijkende bepalingen

Artikel 1 – Definities
In deze voorwaarden wordt verstaan onder:
1. Klant: Natuurlijk persoon, rechtspersoon of personenvennootschap die gebruik wenst te maken van de diensten van Park ‘N Fly en telefonisch, per email, via de app of via de website een reservering heeft geplaatst voor de shuttle parkeerservice van Park ‘N Fly.
2. Parkeerperiode: De periode waarin het voertuig van klant wordt geparkeerd. Dit is de bij het boeken opgegeven periode gelegen tussen de ingangsdatum (inclusief deze datum) en de einddatum (inclusief deze datum) van het parkeren.
3. Aanvullende overeenkomst: een overeenkomst waarbij de consument producten, digitale inhoud en/of diensten verwerft in verband met een overeenkomst op afstand en deze zaken, digitale inhoud en/of diensten door de ondernemer worden geleverd of door een derde partij op basis van een afspraak tussen die derde en de ondernemer;
4. Dag: kalenderdag;
5. Digitale inhoud: gegevens die in digitale vorm geproduceerd en geleverd worden;
6. Duurzame gegevensdrager: elk hulpmiddel – waaronder ook begrepen e-mail – dat de consument of ondernemer in staat stelt om informatie die aan hem persoonlijk is gericht, op te slaan op een manier die toekomstige raadpleging of gebruik gedurende een periode die is afgestemd op het doel waarvoor de informatie is bestemd, en die ongewijzigde reproductie van de opgeslagen informatie mogelijk maakt;
7. Herroepingsrecht: de mogelijkheid van de consument om binnen de bedenktijd af te zien van de overeenkomst op afstand;
8. Ondernemer: de natuurlijke of rechtspersoon die producten, (toegang tot) digitale inhoud en/of diensten op afstand aan consumenten aanbiedt;
9. Overeenkomst op afstand: een overeenkomst die tussen de ondernemer en de consument wordt gesloten in het kader van een georganiseerd systeem voor verkoop op afstand van producten, digitale inhoud en/of diensten, waarbij tot en met het sluiten van de overeenkomst uitsluitend of mede gebruik gemaakt wordt van één of meer technieken voor communicatie op afstand;
10. Techniek voor communicatie op afstand: middel dat kan worden gebruikt voor het sluiten van een overeenkomst, zonder dat consument en ondernemer gelijktijdig in dezelfde ruimte hoeven te zijn samengekomen.

Artikel 2 – Identiteit van de ondernemer
TheValetCompany B.V., handelend onder de naam Park ‘N Fly

  • Tupolevlaan 39
  • 1119NW
  • Schiphol-Rijk

+31 6 46668065 (kantoor 09:00-17:00)
info@parknfly.nl
KvK-nummer: 87869918

Artikel 3 – Toepasselijkheid
1. Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op elk aanbod van de ondernemer en op elke tot stand gekomen overeenkomst op afstand tussen ondernemer en consument.
2. Voordat de overeenkomst op afstand wordt gesloten, wordt de tekst van deze algemene voorwaarden aan de consument beschikbaar gesteld op de website van Park ‘N Fly. Indien dit redelijkerwijs niet mogelijk is, zal Park ‘N Fly, voordat de overeenkomst op afstand wordt gesloten, aangeven op welke wijze de algemene voorwaarden bij de ondernemer zijn in te zien en dat zij op verzoek van de consument zo spoedig mogelijk kosteloos per email worden toegezonden.
3. Indien de overeenkomst op afstand elektronisch wordt gesloten, kan in afwijking van het vorige lid en voordat de overeenkomst op afstand wordt gesloten, de tekst van deze algemene voorwaarden langs elektronische weg aan de consument ter beschikking worden gesteld op zodanige wijze dat deze door de consument op een eenvoudige manier kan worden opgeslagen op een duurzame gegevensdrager. Indien dit redelijkerwijs niet mogelijk is, zal voordat de overeenkomst op afstand wordt gesloten, worden aangegeven waar van de algemene voorwaarden langs elektronische weg kan worden kennisgenomen en dat zij op verzoek van de consument langs elektronische weg of op andere wijze kosteloos zullen worden toegezonden.
4. Voor het geval dat naast deze algemene voorwaarden tevens specifieke product- of dienstenvoorwaarden van toepassing zijn, is het tweede en derde lid van overeenkomstige toepassing en kan de consument zich in geval van tegenstrijdige voorwaarden steeds beroepen op de toepasselijke bepaling die voor hem het meest gunstig is.

Artikel 4 – Het aanbod
1. De reservering voor de parkeerfaciliteit van Park ‘N Fly heeft een beperkte geldigheidsduur.
2. Het aanbod van Park ‘N Fly bevat een volledige en nauwkeurige omschrijving van de aangeboden diensten. De beschrijving is voldoende gedetailleerd om een goede beoordeling van het aanbod door de consument mogelijk te maken. Park ‘N Fly maakt gebruik van afbeeldingen, deze zijn een waarheidsgetrouwe weergave van de aangeboden diensten. Kennelijke vergissingen of kennelijke fouten in het aanbod binden de ondernemer niet.
3. Elk aanbod bevat zodanige informatie, dat voor de consument duidelijk is wat de rechten en verplichtingen zijn, die aan de aanvaarding van het aanbod zijn verbonden.
4. De toegang tot de parkeerfaciliteit wordt uitsluitend verleend onder toepassing van deze voorwaarden, die deel uitmaken van iedere parkeerovereenkomst gesloten met Park ‘N Fly.

Artikel 5 – De overeenkomst
1. De overeenkomst komt, onder voorbehoud van het bepaalde in lid 4, tot stand op het moment van aanvaarding door de consument van het aanbod en het voldoen aan de daarbij gestelde voorwaarden.
2. Indien de consument het aanbod langs elektronische weg heeft aanvaard, bevestigt Park ‘N Fly onverwijld langs elektronische weg de ontvangst van de aanvaarding van het aanbod. Zolang de ontvangst van deze aanvaarding niet door de Park ‘N Fly is bevestigd, kan de consument de overeenkomst ontbinden.
3. Indien de overeenkomst elektronisch tot stand komt, treft Park ‘N Fly passende technische en organisatorische maatregelen ter beveiliging van de elektronische overdracht van data en zorgt hij voor een veilige web omgeving. Indien de consument elektronisch kan betalen, zal Park ‘N Fly daartoe passende veiligheidsmaatregelen in acht nemen.
4. Park ‘N Fly kan zich – binnen wettelijke kaders – op de hoogte stellen of de consument aan zijn betalingsverplichtingen kan voldoen, alsmede van al die feiten en factoren die van belang zijn voor een verantwoord aangaan van de overeenkomst op afstand.

Artikel 6 – Wijzigen en annuleren
1. Wijzigen (anders dan annuleren): Klant kan de boeking tot 24 uur voor vertrek kosteloos wijzigen. Voor wijzigingen binnen 24 uur voor vertrek of wijzigingen tijdens de parkeerperiode behoudt Park ‘N Fly zich het recht voor om €10,00 wijzigingskosten in rekening te brengen.
2. Klant kan de boeking binnen 24 uur na maken van de boeking kosteloos (minus de reserveringskosten 0,99 euro) annuleren daarna geven wij geen refunds bij annuleringen. Bij overmacht of negatieve reisadviezen dient u uw reisverzekering aan te spreken. In het geval dat u bij ons een annuleringsdekking heeft afgenomen en reeds betaald heeft (enkel van toepassing bij prepaid boekingen en niet via een wijziging) dan heeft u recht op een refund (minus de reserveringskosten 0,99 euro, administratiekosten 4,95 euro en de gekozen annuleringsdekking 4,99 euro. Indien klant niet komt opdagen (no-show) is het gehele orderbedrag verschuldigd.

Artikel 7 – Gebruikersvoorschriften en aansprakelijkheid
1. De Klant betreedt en maakt geheel voor eigen risico gebruik van de parkeerfaciliteit. Ook al is er sprake van een af te sluiten locatie en zijn er bewakingscamera’s aanwezig omvat de overeenkomst expliciet geen bewaakt parkeren;
2. De Klant neemt de autosleutels in beginsel nooit zelf mee;
3. De Klant dient te allen tijde zelf rekening te houden met het voldoende tijd nemen voor het halen van de aansluitende vlucht;
4. Park ‘N Fly heeft m.b.t. het shuttlevervoer een inspanningsverplichting en dit betreft dan ook geen resultaatverbintenis. In het kader van lid 3 van dit artikel dan ook nimmer aansprakelijk voor het niet halen van de aansluitende vlucht;
5. Park ‘N Fly is niet aansprakelijk voor beschadiging, diefstal, verlies en dergelijke aan/van het geparkeerde voertuig, mits opdrachtgever aan kan tonen dat er sprake is van opzet of grove schuld aan de zijde van opdrachtnemer;
6. De klant wordt geacht zijn voertuig afdoende verzekerd te hebben en in geval van schade een beroep te doen op de eigen verzekering;
7. De aansprakelijkheid van Park ‘N Fly is uitgesloten als er sprake is van overmacht of bij schade als gevolg van natuurverschijnselen, van welke aard ook;
8. De Klant is verplicht de aanwijzingen van Park ‘N Fly (waaronder aangegeven bewegwijzering en rijrichting) en het door haar aangesteld personeel op te volgen;
9. Park ‘N Fly stelt aan de Klant een willekeurige parkeerplaats voor 1 voertuig in de parkeerfaciliteit ter beschikking, mits er voldoende plaats beschikbaar is.
10. Bij het in gebruik nemen van meerdere parkeerplaatsen met 1 voertuig door de Klant wordt er een boete opgelegd door Park ‘N Fly van € 50,00 voor het belemmeren van de verkoop van de parkeerplaats. Deze boete dient voor het verlaten van de parkeerfaciliteit bij een medewerker van Park ‘N Fly te worden voldaan;
11. Gedurende de aanwezigheid op het terrein van de parkeerfaciliteit dient de Klant zich te gedragen conform en dient het voertuig te voldoen aan de bepalingen van de Wegenverkeerswet, de nadere regels en Verkeerstekens en de daarbij behorende bijlagen, als ook de nadere regels krachtens dit reglement gesteld;
12. In de parkeerfaciliteit geldt een maximumsnelheid van 5 kilometer per uur (stapvoets);
13. Park ‘N Fly is gerechtigd aan enig voertuig de toegang tot de parkeerfaciliteit te weigeren indien Park ‘N Fly dit met inachtneming van de redelijkheid en billijkheid wenselijk acht. Dit geval zal zich onder andere voordoen indien Park ‘N Fly van oordeel is dat het voertuig gelet op de omvang en/of zwaarte, dan wel door de zaken die daarmee worden vervoerd, aan de omgeving schade kan toebrengen in de meest ruime zin. Park ‘N Fly is ook gerechtigd voertuigen die (mede) LPG als brandstof gebruiken de toegang tot de parkeerfaciliteit te weigeren, indien de parkeerfaciliteit daarop niet uitgerust is.
14. Indien de Klant een voertuig in de Parkeerfaciliteit heeft achtergelaten en ondanks schriftelijk verzoek dan wel sommatie van Park ‘N Fly weigert dan wel, om welke reden dan ook, niet in staat is het achtergelaten voertuig te verwijderen, is Park ‘N Fly gerechtigd het achtergelaten voertuig uit of van de Parkeerfaciliteit (doen) verwijderen binnen veertien (14) dagen na het verzoek c.q. de sommatie een elders op te slaan;
15. Het is verboden om:
i. De Parkeerfaciliteit te gebruiken voor andere doeleinden dan voor het parkeren van voertuigen;
ii. Afval in, op of bij de parkeerfaciliteit achter te laten, anders dan klein afval in daartoe bestemde bakken;
16. Het personeel van Park ‘N Fly is gerechtigd, indien dit naar het oordeel van dit personeel noodzakelijk is, voertuigen binnen de parkeerfaciliteit te verplaatsen door middel van de daarvoor bestemde ‘’automovers’’ zonder dat dit tot enige aansprakelijkheid voor Park ‘N Fly of het personeel kan leiden. Het personeel zal bij het beoordelen van de noodzaak tot verplaatsen de redelijkheid en zorgvuldigheid in acht nemen.
17. Park ‘N Fly heeft het recht om de opdracht uit te besteden aan derden hierbij gelden de algemene voorwaarden van die derden;

Artikel 8 – Herroepingsrecht
1. Bij de aankoop van Diensten en daarmee het sluiten van de Overeenkomst, heeft de Klant geen recht op een herroepingsrecht.
2. Tot de uitsluiting van het herroepingsrecht van de Klant, als bedoeld in het vorige lid, is Park ‘N Fly gerechtigd aangezien de diensten van Park ‘N Fly vallen onder de uitzondering: ‘Een dienst betreffende vervoer en/of logies, te verrichten op een bepaalde datum en tijdens een bepaalde periode’.

Artikel 9 – De prijs
1. Voor het gebruik van de parkeerfaciliteit is de Klant parkeergeld verschuldigd. Het parkeergeld zal worden berekend aan de hand van de door Park ‘N Fly vastgestelde tarieven op basis van de periode dat het voertuig van de Klant in de parkeerfaciliteit aanwezig is.
2. Gedurende de in het aanbod vermelde geldigheidsduur worden de prijzen van de aangeboden of diensten niet verhoogd, behoudens prijswijzigingen als gevolg van veranderingen in btw-tarieven.
3. In afwijking van het vorige lid kan de ondernemer producten of diensten waarvan de prijzen gebonden zijn aan schommelingen op de financiële markt en waar de ondernemer geen invloed op heeft, met variabele prijzen aanbieden. Deze gebondenheid aan schommelingen en het feit dat eventueel vermelde prijzen richtprijzen zijn, worden bij het aanbod vermeld.
4. De in het aanbod van producten of diensten genoemde prijzen zijn inclusief btw.

  1. Extra personen toeslag vanaf de 5e persoon bedraagt 5 euro pp. Dit zal tijdens het reserveren worden berekend in het reserveer formulier.

Artikel 10 – Betaling
1. Het parkeergeld dient te worden voldaan voordat de Klant met zijn voertuig de parkeerfaciliteit betreedt. De consument dient de verschuldigde bedragen direct online te voldoen na het sluiten van de overeenkomst via de website of binnen 24 uur na het sluiten van een overeenkomst per email of telefoon.
2. De consument heeft de plicht om onjuistheden in verstrekte of vermelde betaalgegevens onverwijld aan de ondernemer te melden.
3. Indien de consument niet tijdig aan zijn betalingsverplichting(en) voldoet, is Park ‘N Fly, nadat deze de consument heeft gewezen op de te late betaling en Park ‘N Fly de consument een termijn van 24 uur heeft gegund om alsnog aan zijn betalingsverplichtingen te voldoen over het nog verschuldigde bedrag gerechtigd de boeking te annuleren.
4. De opdrachtgever dient, tenzij anders overeengekomen, bij het afleveren van diens voertuig de factuur reeds online te hebben voldaan. Indien er met opdrachtgever een afwijkende betalingstermijn is overeengekomen en de opdrachtgever in gebreke blijft met betrekking tot diens betaling zal Park ‘N Fly automatisch in verzuim verkeren. Vanaf het moment dat opdrachtgever in verzuim is, is opdrachtgever aan Park ‘N Fly de wettelijke rente verschuldigd over het openstaande bedrag waarover opdrachtgever in verzuim is. De rente over het opeisbare bedrag zal worden berekend vanaf het moment dat opdrachtgever in verzuim is tot het moment van voldoening van het volledige bedrag.

Artikel 11 – Klachtenregeling
1. Park ‘N Fly beschikt over een voldoende bekendgemaakte klachtenprocedure en behandelt de klacht overeenkomstig deze klachtenprocedure.
2. Klachten over de uitvoering van de overeenkomst moeten binnen bekwame tijd nadat de consument de gebreken heeft geconstateerd, volledig en duidelijk omschreven worden ingediend bij Park ‘N Fly.
3. Bij Park ‘N Fly ingediende klachten worden binnen een termijn van 14 dagen gerekend vanaf de datum van ontvangst beantwoord. Als een klacht een voorzienbaar langere verwerkingstijd vraagt, wordt door Park ‘N Fly binnen de termijn van 14 dagen geantwoord met een bericht van ontvangst en een indicatie wanneer de consument een meer uitvoerig antwoord kan verwachten.
4. De consument dient Park ‘N Fly in ieder geval 4 weken de tijd te geven om de klacht in onderling overleg op te lossen. Na deze termijn ontstaat een geschil dat vatbaar is voor de geschillenregeling.

Artikel 12 – Geschillen
1. Op overeenkomsten tussen Park ‘N Fly en de consument waarop deze algemene voorwaarden betrekking hebben, is uitsluitend Nederlands recht van toepassing.
2. Park ‘N Fly is gerechtigd deze voorwaarden te allen tijde te wijzigen.

Artikel 13 – Aanvullende of afwijkende bepalingen
1. Afspraken met personeelsleden van Park ‘N Fly binden deze laatste niet, voor zover deze niet door een bevoegde vertegenwoordiger van Park ‘N Fly schriftelijk zijn bevestigd. Als personeelsleden zijn in de verband te beschouwen alle werknemers en medewerkers die geen vertegenwoordigingsbevoegdheid hebben.